Nr projektu 2021-1-PL01-KA121-VET-000009991
1. Podwyższenie kompetencji i umiejętności zawodowych uczniów i członków kadry pedagogicznej ZS Nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim,
2. Zwiększenie atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru ZS Nr3 w Ostrowcu Świętokrzyskim poprzez realizację zagranicznych mobilności dla uczniów i kadry,
3. Wsparcie uczniów ZS Nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim w osiąganiu lepszych efektów kształcenia,
4. Zwiększenie szans uczniów ZS Nr 3 w Ostrowcu `Świętokrzyskim na zatrudnienie na krajowym i europejskim rynku pracy,
5. Podwyższenie kompetencji językowych wśród uczniów i członków kadry pedagogicznej,
6. Podwyższenie świadomości i kompetencji interkulturowych uczniów i nauczycieli,
7. Podniesienie poziomu wiedzy nt. UE przez uczniów i nauczycieli,
8. Wzmocnienie efektu synergii między kształceniem formalnym, pozaformalnym, szkoleniem zawodowym, zatrudnieniem i przedsiębiorczością,
9. Zapewnienie lepszego uznawania efektów kształcenia zagranicznego osiągniętych przez uczniów i członków kadry pedagogicznej – Europass Mobilność.
Czym jest Europass Mobilność?
Europass Mobilność prezentuje w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich zakres wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas nauki, szkolenia, praktyk i staży zagranicznych oraz potwierdza okresy szkolenia, nauki czy praktyki realizowanej za granicą. Jest ważny we wszystkich krajach Unii Europejskiej i przydatny przy zatrudnieniu w Polsce i poza jej granicami.
Dokument mogą otrzymać osoby, które odbyły europejską ścieżkę kształcenia, niezależnie od ich wieku czy wykształcenia. Dokument Europass Mobilność wypełniają - partner wysyłający i partner przyjmujący, w języku uzgodnionym między partnerami i osobą wyjeżdżającą. Wszyscy uczniowie i nauczyciele uczestniczący w zagranicznych stażach uzyskują dokument Europass Mobility.
Partnerzy projektu:
1. Organizacja Benficjenta - Zespół Szkół Nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Sandomierska 2, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, Polska
2. Organizacja Pośrednicząca - Universal Mobility SL, Santa Maria Micaela 18 pta 119, 46008 Valencia, SPAIN
Uczestnicy i miejsca praktyk:
Lp. | Imię i Nazwisko | klasa | Miejsce pracy | Opiekun |
1. | Paulina Adamska | 3 Tl | SPRINTER MEGACENTROS DEL DEPORTE S.L. | José Manuel Herrera Díaz de Mera |
2. | Zuzanna Starzyk | 3 Tl | SPRINTER MEGACENTROS DEL DEPORTE S.L. | José Manuel Herrera Díaz de Mera |
3. | Jakub Wasilewski | 3 Tl | SPRINTER MEGACENTROS DEL DEPORTE S.L. | José Manuel Herrera Díaz de Mera |
4. | Mateusz Wójcik | 3 Tl | SPRINTER MEGACENTROS DEL DEPORTE S.L. | José Manuel Herrera Díaz de Mera |
5. | Łukasz Falecki | 3 Tl | El Mercadillo | Juan Antonio Gomez Sanchez |
6. | Anastasiia Fedytnyk | 3 Tl | El Mercadillo | Juan Antonio Gomez Sanchez |
7. | Patrycja Mstowska | 3 Tl | El Mercadillo | Juan Antonio Gomez Sanchez |
8. | Paulina Stachurska | 3 Tl | El Mercadillo | Juan Antonio Gomez Sanchez |
9. | Tomasz Świercz | 3 Tl | El Mercadillo | Juan Antonio Gomez Sanchez |
10. | Hubert Kopciał | 3 Tlm | Maritoñi S.L. | Juan José Díaz |
11. | Kacper Przydatek | 3 Tlm | Maritoñi S.L. | Juan José Díaz |
12. | Kacper Miłek | 3 Tlm | Loyutronic | Carlos López López |
13. | Stanisław Leszczyński | 3 Tib | ESCUELA DELENGUA | María del Mar Peña Martínez |
14. | Michał Szczepański | 3 Tib | ESCUELA DELENGUA | María del Mar Peña Martínez |
15. | Filip Weselak | 3 Tib | ESCUELA DELENGUA | María del Mar Peña Martínez |
16. | Tomasz Ziemnicki | 3 Tib | ESCUELA DELENGUA | María del Mar Peña Martínez |
17. | Karol Partyka | 3 Tib | ALC PROYECTO ESPAÑOL S.L. | Cristina Perea |
18. | Igor Turbakiewicz | 3 Tib | Bla Bla Company | Salvador Cantal |
19. | Jan Michałek | 3 Tib | Universal Mobility S.L. | Hanna Cierniewska |
20. | Wiktor Niezgoda | 3 Tib | Universal Mobility S.L. | Hanna Cierniewska |
21. | Radosław Partyka | 3 Tib | Universal Mobility S.L. | Hanna Cierniewska |
22. | Nikodem Stefański | 3 Tib | Universal Mobility S.L. | Hanna Cierniewska |
Praca:
Uczniowie pracowali 8 godzin dziennie pod okiem fachowców, którzy udzielali im cennych wskazówek i pomagali w wykonywaniu obowiązków. Młodzież bardzo zaangażowała się w swoją pracę, która dawała im ogromną satysfakcję i pozwoliła poszerzyć przede wszystkim umiejętności praktyczne. Zagraniczny staż pozwolił także na podniesienie przez młodych ludzi poziomu poczucia własnej wartości, ukazał im nowe możliwości i dał szansę na przełamanie stereotypów dotyczących braku perspektyw zawodowych. Wyjazd do Niemiec i Hiszpanii był wyjątkową okazją nie tylko do uzupełnienia wiedzy i doskonalenia kwalifikacji zawodowych, ale także umiejętności językowych.